Про проект "Лідери освіти – менеджери змін"


Актуальність

       
Однією з ключових засад поточної реформи освіти, започаткованої Міністерством освіти і науки, є педагогіка партнерства та нова культура управління і взаємостосунків в освітньому середовищі. Лілія Гриневич, Міністр освіти і науки України, наголосила, що «маємо створити нові механізми, правила, процедури, нову культуру управління та співпраці».
    Сучасній школі необхідні професіонали, які здатні працювати в умовах швидкого зростання обсягів наукової інформації, підвищення якості освіти, долучення до європейських цінностей, серед яких провідне місце займають свобода, демократія, рівність усіх перед законом.
  Реалізація європейських цінностей у повсякденне життя України відбувається різними засобами, один з яких - реформування освіти, де управління школою стає професійною діяльністю зміст якої виходить за межі педагогіки.
  Професіоналізм сучасного керівника школи визначається знаннями, уміннями, що дозволяють забезпечити ефективне управління. Демократичні цінності в системі освіти формуються на всіх рівнях — змістовому, організаційному, функціональному, комунікативному. Такі підходи у період соціально-економічного розвитку України стали основою оновлення управління школою.
  Реалії сьогодення окреслили певне коло проблем, протиріч, складністю забезпечення розвитку педагогічної системи навчального закладу:
- потрібність реалізації інноваційних підходів при недосконалості існуючій нормативно-правовій базі;
- необхідністю переорієнтації навчальних закладів на корінні зміни в суспільстві і в освіті;
- вирішення протиріччя між колективним характером роботи, зумовленої міжособистісною взаємодією та індивідуальною формою управлінських технологій;
- ефективне суміщення цілісного змісту управлінської діяльності та значною кількістю її напрямків при певній обмеженості умов для розвитку управлінського професіоналізму керівника;
- творчої інтеграції креативного мислення, прийняття нестандартних управлінських рішень та необхідністю суворого дотримання нормативно-правових актів та циркулярів владних структур, занурення керівника навчального закладу в адміністративно-господарчі питання;

   Протягом останніх десятиліть сформовані також деякі сучасні принципи управління школою:

  • визначення мети і пріоритетів роботи школи;
  • реалістичне планування;
  • циклічність і комплексність управлінських дій;
  • постійний аналіз результатів роботи на всіх стадіях;
  • колегіальність в управлінні школою;
  • забезпечення психологічного супроводу навчально-виховного процесу.


   Сучасні тенденції модернізації освіти зумовлюють оновлення управління загальноосвітніми навчальними закладами з урахуванням таких особливостей:
  • перед керівниками шкіл постають нові завдання, які потребують умінь аналізувати великий обсяг фактичного матеріалу, узагальнювати тенденції, прогнозувати розвиток педагогічної системи школи, приймати рішення, організовувати їх виконання, оцінювати результати; 
  • керівники шкіл все більше відчувають вплив ринкових відносин, усвідомлюють, що управлінські процеси не обмежуються внутрішньо шкільним управлінням; 
  • посилюється вплив соціуму, громадськості на управлінську діяльність, окремої уваги керівників шкіл потребує управління людськими ресурсами, залучення педагогів, батьків, учнів до вирішення шкільних проблем. 
   Результати практичної роботи багатьох закладів показують, що найважливішим показником ефективного управління є здатність колективу до самоорганізації.
   Проект «Лідери освіти – менеджери змін» покликаний сприяти системним змінам в освітньому просторі міста на засадах модернізації та реформуванню сучасної української школи, поліпшення якості роботи навчальних закладів міста, через розвиток лідерських компетенцій управлінця, підвищення кваліфікації молодих менеджерів освіти, ініціацію ефективних змін на рівні шкіл міста.

Стратегічний напрям проекту
науково-методичний консалтинг професійної діяльності керівних кадрів освітньої галузі м. Маріуполь.
  Місія проекту - підвищення рівня якості освітнього простору міста через підготовку інтегральних лідерів і агентів змін, впровадження сучасної педагогіки партнерства серед суб’єктів системи освіти в місті.
    Метою проекту є підготовка майбутних лідерів освіти, менеджерів ефективних змін та нової парадигми освіти, роллю яких буде вдосконалення системи управління навчальних закладів, впровадження сучасних педагогічних інновацій, створення дієвих педагогічних форм, навчально-вихованих заходів, діагностика та планування управлінської діяльності, пов'язаної із розвитком професійної кваліфікації вчителів закладів освіти засобами впровадження освітніх змін на рівні школи.

Цільові завдання проекту:
  • розробка науково-методичного забезпечення управлінської діяльності керівників закладів освіти, орієнтованого на реалізацію Програми підготовки керівників та резерву;
  • запровадження інноваційних освітніх технологій на основі інтерактивного підходу та моделей взаємодії; 
  • сприяння формуванню управлінської компетентності керівників навчальних закладів;
  • створення бази навчальної практики для здобувачів освітнього ступеня магістра, спеціальностей «Середня освіта» і «Управління навчальним закладом»;
  • розроблення інформаційно-методичного ресурсів для керівників закладі освіти міста; 
  • проведення тренінгових занять та інших інноваційних форм роботи з урахуванням міжнародного досвіду.
Проектна діяльність передбачає:
- підвищення рівня управлінської компетентності керівників закладів освіти, педагогів з числа резерву;
- налагодження ефективної співпраці з кафедрою педагогіки та освіти Маріупольського державного університету щодо підготовки магістрів за спеціальностями «Середня освіта» і «Управління навчальним закладом».

   Вектори впливу проектної діяльності охоплюють наступні напрямки: міжособистісне спілкування, управління змінами, управління якістю, управління особистою ефективністю, управління освітніми проектами, вирішення проблем.
   Виконавцем інноваційного проекту виступає науковий методичний центр департаменту освіти Маріупольської міської ради.

    Партнерами проекту є: 
  • Департамент освіти Маріупольської міської ради
  • Маріупольський державний університет (за узгодженням), 
  •  навчальні заклади міста, організації, які в змозі надати допомогу у виконанні Завдань проекту, в тому числі надати спонсорську, технологічну, методичну або експертну підтримку в реалізації проекту.
Терміни реалізації проекту: 2017-2020 навчальний рік

Етапи реалізації проекту
Підготовчий етап

  • проаналізувати рівень управлінської компетентності керівних кадрів для реалізації стратегії управління навчальним закладом;
  • визначити стан готовності молодих керівників, кадрового резерву до роботи в умовах упровадження концепції Нової української школи, реформування освітньої галузі.
  • розробити і запровадити нову програму підготовки резерву управлінських кадрів у Школі резерву із застосуванням інтерактивних і інформаційних технологій бізнес-освіти із залученням провідних фахівців МДУ.

Практико-оріентований етап

  • здійснення необхідного методичного супроводу для учасників проекту (заняття, семінари-практикуми, тренінги, дискусійні круглі столи тощо) щодо реалізації мети та завдань інноваційного проекту;
  • проведення психолого-педагогічних тренінгів для новопризначених керівників закладів освіти щодо формування управлінських навичок.
  • розробка стратегії розвитку навчального закладу учасниками інноваційного проекту, плану дій та інших проектних документів, які сконцентрують базу інноваційних перетворень для майбутнього менеджера змін.

Узагальнюючий етап

  • проведення діагностування набутих знань, компетенцій щодо завдань проектної діяльності;
  • презентація та захист учасниками проекту розроблених та створених інноваційних управлінських моделей;
  • ефективність розроблених зіставлення результатів діагностування діагностико-концептуального та узагальнюючого етапів проекту;
  • узагальнення висновків проектної роботи;
  • дисемінація передового управлінського досвіду, створення відповідних матеріалів до друку;

Очікувані результати

· запровадження в освітньому середовищі продуктивних управлінських методик технологій, які нададуть можливість підвищувати загальну якість навчання у місті;
· розповсюдження інноваційних управлінських знахідок серед навчальних закладів міста;
· удосконалення стратегічно-планувальної діяльності закладів щодо модерації змін відповідно до концепції нової української школи;
· надання практичної допомоги навчально-виховним закладам, які працюють в складних соціальних умовах домогтися високих результатів, через формування нової професійної якості менеджерів освіти, ініціаторів змін, які розповсюджують і впроваджують інноваційні провідні ідеї державної освітньої політики у повсякденне шкільне життя;
· інноваційне функціонування учительської спільноти міста, яку формують кращі вчителі, керівники закладів, здатні запропонувати нові ідеї для розбудови Нової української школи, організувати реформаційні перетворення, що націлені на розкриття таланту кожного вчителя і створення умов професійної самореалізації творчого потенціалу.

Участь та реалізація даного проекту дозволить:
а) мати чітко сформульовану політику, що розуміється та приймається на рівні міста, щодо ефективної підготовки сучасного менеджера освіти;
б) забезпечити гнучкість програм навчальної практики керівників-магістрантів, можливість вносити в них доповнення та зміни; здійснювати їх практичну складову на базі Міського науково-методичного центру;
в) застосовувати інноваційні інтерактивні форми взаємодії (тренінги, семінари, «круглі столи» тощо) з метою розповсюдження досвіду управлінської діяльності.

    Лідерам проекту буде надана можливість кар'єрного зросту в сфері освіти і корпоративного управління.

Матеріально-технічне, фінансове забезпечення проекту
   Реалізація проекту не потребує додаткового фінансування з місцевого бюджету, здійснюється в межах функціональної діяльності, напрямів роботи науково-методичного центру департаменту освіти Маріупольської міської ради.

   Для виконання завдань проекту може залучатися технічна та фінансова допомога у межах джерел не заборонених чинним законодавством.

Немає коментарів:

Дописати коментар